Güncel Paylaşım Sitesi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Güncel Paylaşım Sitesi

EN GENİŞ MP3 VE PAYLAŞIM SİTESİ
 
AnasayfaKapıLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Sağlıklı Çocuk

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
batuhan1998
Site Sahibi
Site Sahibi
batuhan1998


Mesaj Sayısı : 86
Kayıt tarihi : 31/10/09
Yaş : 25
Nerden : Atlantik okyanusu

Sağlıklı Çocuk Empty
MesajKonu: Sağlıklı Çocuk   Sağlıklı Çocuk Icon_minitimePtsi Kas. 02, 2009 8:39 pm

İlköğretim sürecini kapsayan 7-15 yaşları öğrencinin hemen her yönde, hızla geliştiği, değiştiği ve şekillendiği dönemdir. Bu yıllarda tüm programlarımız, onların gelişimlerini desteklemek ve potansiyellerinin en üst sınırına çıkmalarını sağlamak amacıyla, öğrenciyi bir birey olarak ele alan “öğrenci merkezli-öğrenci ihtiyaçlarından hız alan eğitim anlayışı” ile yapılandırılır. Öğretim programlarımız, çağdaş gelişmeler içinde ele alınarak zenginleştirilir. Derslerin, soyut ve ezbere dayalı değil, ölçmeye ve yaşantıya dayalı, günlük yaşamın içindeki yeri ile ilişkilendirilerek işlenmesi önemsenir.

Eğitimde görsel ve işitsel araçlar öğrenmenin kalıcı izli olmasını sağlama açısından çok önemlidir. Bu noktadan hareketle dersler işlenirken eğitim teknolojilerinden (bilgisayar, internet, tepegöz, video v.b.) mutlaka yararlanılır.

Öğrencilerimizin akademik gelişimleri kadar sosyal, kültürel, psikolojik gelişimleri de önemlidir. Bu nedenle, öğrenim düzeyi ve psikolojik gelişimi sürekli izlenerek, daha iyiye gitmeleri için önlemler alınır, velilerimizle işbirliği sağlanır. Uygulamalarımızda, öğrencilerimizin her alandaki gelişimini birbiri ile ilişkilendirmek ve değerlendirmek esastır. Böylece lise ve üniversite yıllarında kendisine çok gerekli olacak bilgileri alırken “öğrenmeyi de öğrenir.”

ÖĞRETİM MODELLERİ VE YAKLAŞIMLARI





“Meraklı, sürekli öğrenen, öğrendiklerini kullanabilen, problem çözme becerisi gelişmiş bireyler” yetiştirilebilmesi için eğitim ve öğretimin çok iyi yapılandırılması gerekir.

Bu düşünceyle; öğrenmenin ve sorun çözmenin öğretileceği eğitim programlarımızda, “Araştırma Yoluyla Eğitim” çalışmalarına ağırlık verilir. Proje çalışmalarının çok önemli bir yer tuttuğu eğitim sürecimizde; öğrencilerimizin her sınıf seviyesinde, gelişim özellikleri ve öğretim programları (hedefler) doğrultusunda, proje çalışmalarıyla, araştırma, raporlama, rapor sunma, analitik düşünme, ekiple çalışma gibi pek çok becerisinin gelişimi hedeflenir.

“Üreterek öğrenme” yaklaşımı içerisinde; sadece proje değil, bilgi ve diğer ürünlerin de üretilmesi ve paylaşılması çok önemli yer tutar.

“Aktif öğrenme” yaklaşımıyla, öğrencilerimizin öğrenme sürecinde (ders ortamında) aktif olarak rol almaları hedeflenir. Çünkü; biliriz ki öğrencilerimiz, ne kadar çok soru sorar, tartışır, deney yapar, gözlem yapar, grup çalışmalarına katılırsa o kadar kalıcı ve doğru öğrenme fırsatları yakalar.

PYP






IB (Uluslararası Bakalorya Programı), PYP (Uluslararası İlk Yıllar Programı) yoluyla 3–12 yaş arasındaki çocuklar için anlamlı, çekici ve mücadele etmelerine olanak sağlayan alanlar üstü bir öğretim programı oluşturmak gayesiyle, çeşitli ulusal sistemlerin en iyi araştırma ve uygulamalarından bir sentez oluşturmayı amaç edinmiştir. PYP (Uluslararası İlk Yıllar Programı); bilginin tek başına yeterli olmadığını, bunun yanında uygun kavramların, becerilerin ve tutumların da geliştirilmesi gerektiğini açıkça belirtmektedir. Program, öğrenilmesi gereken bilgileri sıralamak yerine hem öğrencilerin hem de öğretmenin, etkin bir şekilde sorgulama yaptıkları bir sınıf atmosferi yaratmayı ve aşağıda açıklanan “Öğrenen Profili”ne uygun, uluslararası kültüre sahip bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

PYP’de Öğrenen Profili

Bütün IB programlarının amacı, tüm insanlığın ve paylaştığımız gezegenin farkında olarak daha iyi ve daha huzurlu bir dünya yaratmaya yardımcı olan uluslararası zihniyete sahip insanlar yetiştirmektir. IB öğrenenleri şu özelliklere sahip olmak için çalışırlar:




Araştıran-sorgulayan
Doğal meraklarını geliştirirler. Sorgulama ve araştırma yürütme için gerekli becerileri kazanırlar ve öğrenmede bağımsızdırlar. Etkin olarak öğrenmekten zevk alırlar ve bu öğrenme merakı ömür boyu sürer.

Bilgili
Yerel ve küresel önemi olan kavramları, fikirleri ve sorunları araştırırlar. Böylelikle, kapsamlı ve dengeli dağılmış disiplinler hakkında derin bir bilgi birikimine ve anlayışa sahip olurlar.

Düşünen
Karmaşık sorunları fark etmek ve sorunları çözmek amacıyla eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini kullanmada inisiyatif sahibidirler. Mantığa ve ahlaka uygun kararlar verirler.

İletişim kuran
Bilgileri, düşünceleri birden fazla dilde yaratıcı biçimde, kendine güvenerek ve çeşitli iletişim yollarıyla algılar, ifade ederler. Başkalarıyla etkin ve istekli biçimde çalışırlar.

İlkeli
Doğruluk, dürüstlük, hakkaniyet, adalet duyguları ile hareket ederler. Bireylerin, toplulukların ve toplumların onuruna saygılıdırlar. Kendi davranışlarının ve bunların sonuçlarının sorumluluğunu üstlenirler.

Açık görüşlü
Kendi kültürlerini ve kişisel tarihlerini bilir ve takdir ederler. Diğer bireylerin ve toplumların bakış açılarına, değerlerine ve geleneklerine açıktırlar. Farklı bakış açılarını bulmaya ve değerlendirmeye alışıktırlar ve bu konudaki tecrübelerini geliştirmeye isteklidirler.

Duyarlı
İnsanların gereksinimleri, duyguları konusunda hassastırlar ve saygılıdırlar. Kendilerini başkalarının yerine koyabilirler. Hizmete yönelik kişisel bağlılık duygusu taşırlar, başkalarının yaşamları ve çevre üzerinde olumlu bir etki yaratmaya çalışırlar.
Risk alan
Alışılmadık durumlara ve belirsizliklere cesaretle ve düşünerek yaklaşırlar. Yeni görevleri, fikirleri ve stratejileri keşfetmek için gerekli bağımsız ruha sahiptirler. İnandıklarını savunurken cesur ve anlaşılır olmaya özen gösterirler.
Dengeli Kendilerinin ve başkalarının sağlığı açısından zihinsel, bedensel ve duygusal dengenin önemini bilirler.

Dönüşümlü düşünen Kendi öğrenme süreçlerini, deneyimlerini dikkatle ele alırlar. Öğrenimlerini, kişisel gelişimlerini desteklemek için güçlü yönlerini ve sınırlılıklarını değerlendirebilirler.


PYP’de okulun öğretim programı, okulun sorumluluğunu üstlendiği tüm akademik ve akademik olmayan öğrenci etkinliklerini kapsamaktadır; çünkü bu çalışmaların tümü öğrencinin öğrenimini etkilemektedir. Program ayrıca anlama çabası, gerekli bilginin ve becerilerin edinimi, olumlu tutumların geliştirilmesi ve olumlu davranışlar sergileme fırsatının sağlanması arasında bir denge kurmaya çalışmaktadır. PYP, bu dengenin sağlanması açısından 5 temel öğeyi ön plana çıkarmaktadır: Kavramlar, bilgiler, beceriler, tutumlar ve davranışlar.

1. Bilgi - Öğrencilerimizin ne hakkında bilgi sahibi olmalarını istiyoruz?


İnsanlığın ortak yönleri hakkındaki pek çok bakış açısını temsil eden tartışmalar ve fikir alışverişleri, uluslararası eğitim programı bağlamında çok önemli olan altı disiplinler üstü temanın seçilmesine yol açmıştır. Bu temalar,


Bütün kültürlerdeki bütün öğrenciler için küresel önem taşır.


Öğrencilere insan deneyimlerinin ortak yönlerini keşfetme fırsatı tanır.


Geleneksel derslerin bilgileri, kavramları ve becerileri ile desteklenir, ancak bunları, bu derslerin sınırlarını aşan biçimde kullanır, böylece öğretim ve öğrenmenin disiplinler üstü modeline katkıda bulunur.


Öğrencilerin öğrenimleri boyunca tekrar ele alınır; böylece sonuçta çok geniş, derin ve bütünlük arz eden bir müfredat içeriği yoğun bir biçimde öğrenilir.


Bütün PYP okullarındaki müfredatları birleştiren ortak zemine katkıda bulunur.

PYP disiplinler üstü temaları

Kim Olduğumuz
Bireyin kendi doğasını sorgulaması, inançlar ve değerler, kişisel, fiziksel, zihinsel, sosyal ve ruhsal sağlık, aileleri, arkadaşları, toplulukları ve kültürleri içeren insan ilişkileri, haklar ve sorumluluklar, insan olmanın anlamı.

Bulunduğumuz Yer ve Zaman
Mekân ve zaman hakkında sorgulama, kişisel tarihimiz, evler ve seyahatler, insanlığın keşifleri, icatları ve göçleri, yerel ve küresel bakış açısından bireyler ve uygarlıklar arasındaki ilişkiler ve bunların birbirleriyle bağlantıları.

Kendimizi İfade Etme Yollarımız
Düşünceleri, duyguları, doğayı, kültürü, inançları, değerleri keşfetme ve ifade etme yollarını sorgulama, yaratıcılığımız hakkında düşünme, yaratıcılığımızı geliştirme ve yaratıcılığımızdan zevk duyma yolları, estetik olanı takdir etmemiz.

Dünyanın işleyişi
Doğa ve kanunları hakkında sorgulama, (fiziksel ve biyolojik) doğa ile insan toplumları arasındaki etkileşim, insanların bilim ilkelerinden anladıklarını nasıl kullandıkları, bilimsel ve teknolojik gelişmelerin toplum ve çevre üzerindeki etkisi.

Kendimizi Düzenleme Biçimimiz
İnsan yapısı sistemler ile toplulukların birbirleriyle olan bağlantıları hakkında sorgulama, örgütlerin yapısı ve işlevi, toplumun karar alması, ekonomik etkinlikler ve bunların insanlık ve çevre üzerindeki etkisi.

Gezegeni Paylaşma
Başka insanlarla ve diğer canlılarla sınırlı kaynakları paylaşma mücadelesinde haklar ve sorumluluklar hakkında sorgulama, toplumlar ve toplumlar arasındaki ve içindeki ilişkiler, eşit fırsatlara erişmek, barış ve çatışmaların çözümü.





2. Kavramlar - Öğrencilerimizin neleri anlamalarını istiyoruz?


Öğretim programında şekil, işlev, sebep-sonuç, değişim, bağlantı, bakış açısı, sorumluluk, dönüşümlü düşünce olmak üzere toplam sekiz kavram mevcuttur. PYP kavramları, müfredat süresince, öğrencilerin sorgulamalarını destekler.


3. Beceriler - Öğrencilerimizin ne yapabilmelerini istiyoruz?


Anlama arayışı, PYP’nin inançlarının ve uygulamalarının merkezinde yer alır. Ancak kavramsal anlayışın gelişimi üzerindeki vurgu, beceriler geliştirmenin önemini görmeyi engellemez. Anlamın, dolayısıyla, anlayışın oluşturulmasını, öğrencilerin çeşitli becerileri edinmeleri ve uygulamaları tamamlar. Bu beceriler, en iyi, PYP sorgulama üniteleri aracılığıyla sunulan özgün durumlar bağlamında geliştirilir.

PYP’nin görüşü, amaca yönelik sorgulama yürütmek ve yaşam boyu öğrenme için hazırlıklı olmak için, öğrencilerin normal olarak temel beceriler diye nitelendirilen becerilerin ötesinde çeşitli becerilerde ustalık kazanmalarının gerektiğidir. Bunlara bütün dersler için gerekli olan ve aynı zamanda bu dersleri aşan ve öğrencilerin yaşamlarındaki güçlükleri tam olarak desteklemesi gereken beceriler dâhildir.


Düşünme becerileri

Bilgi edinme, kavrama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme, diyalektik düşünce, üst biliş (düşünme üzerine düşünme).


Sosyal beceriler

Sorumluluğu kabul etme, başkalarına saygı duyma, işbirliği yapma, çatışmaları çözme, grup halinde karar alma, grup içinde çeşitli görevler üstlenme.


İletişim becerileri

Dinleme, konuşma, okuma, yazma, görme, sunma, sözel olmayan iletişim.

Özyönetim becerileri

Büyük kas becerileri, ince kas becerileri, mekansal bilinç, organizasyon, zaman yönetimi, güvenlik, sağlıklı yaşam biçimi, davranış kuralları, bilinçli seçimler.

Araştırma becerileri

Soruları oluşturma, gözlem yapma, planlama, veri toplama, verileri kaydetme, verileri düzenleme, verileri yorumlama, araştırma bulgularını sunma.


4. Tutumlar - Öğrencilerimizin neye değer vermelerini, ne hissetmelerini ve nasıl davranmalarını istiyoruz?


Kavramların, bilginin ve becerilerin önemini bilmekle beraber, PYP bunların uluslararası bir insan yetiştirmek için tek başına yeterli olmayacağına inanmaktadır. Bunların yanı sıra çevreye ve öğrenmeye karşı olumlu tutumların geliştirilmesine odaklanmak da son derece önemlidir.

PYP, bazı programlarda olduğu gibi bu tutumların dolaylı yollarla gelişebileceğine inanmamaktadır. Bu tutumları bilinçli bir şekilde, profesyonel bir yaklaşımla ve açıkça yazılı öğretim programımızda belirtmemiz, olumlu tutumları geliştirecek etkinlikler hazırlamamız ve ölçme değerlendirme stratejilerini oluştururken bu tutumları göz önüne almamız gerekmektedir.

PYP’nin önerdiğine göre okulların öğrencilerde geliştirmeleri gereken tutumlar şöyle sıralanabilir: Değer bilme, bağlılık, kendine güven, işbirliği, yaratıcılık, merak, kendini başkalarının yerine koyabilme, öğrenmekten zevk duyma, bağımsız davranma, dürüstlük ve adil olma, saygı, hoşgörü.


5. Eylemler - Öğrencilerimizin nasıl eyleme geçmelerini istiyoruz?


PYP’de eğitimin, yalnızca sosyal sorumluluk tutumlarını değil, aynı zamanda düşünceli ve uygun eylemleri de kapsaması için, zihnin ötesine geçmesi gerektiğine inanılır. PYP’nin apaçık bir beklentisi, başarılı sorgulamanın, öğrenme sürecinin sonunda öğrenci tarafından başlatılan sorumlu eyleme yol açmasıdır. Bu eylem, öğrencinin öğrendiklerini geliştirecek ya da daha geniş bir sosyal etkisi olacak ve her yaş aralığında farklı olacaktır. PYP okulları, bütün öğrenenlere, dünyada ve dünya için bir fark yaratmak amacıyla harekete geçmeyi seçme, kendi eylemleri hakkında karar verebilme ve bu eylemler üzerinde düşünme fırsatını ve gücünü verme zorluğunu yaşayabilir ve yaşamalıdır.




Okulumuzda PYP


Okulumuz, vizyonunda tanımlanmış çağdaş, evrensel değerlere bağlı ve yeniliklere açık bir kurum olma niteliğine dayalı olarak 2006 yılından beri, bu üç programdan biri olan “İlk Yıllar Programı” (PYP) de “İlgili Okul Statüsü”nde sürdürmekte olduğu ve aşağıda bahsedilen çalışmalarını tamamlayarak resmi bir IB okulu olma yolunda ilk koşul olan “Aday Okul Statüsü” için onay almıştır.


Öğretmenlerle birlikte yürütülen hizmet içi eğitim çalışmaları,


PYP programının MEB programı ile eşgüdümlü yürütülmesi amacıyla yapılan dikey planlama çalışmaları,


Yine program üzerinde diğer birim, bölüm ve zümre başkanlarıyla yürütülen “Disiplinler Arası Bağlantı” toplantıları bu süreçte yürütülen çalışmaların çatısını oluşturmuştur. Akreditasyon sürecinde oluşturulan stratejik planlama doğrultusunda, özellikle öğretmenlerle yürütülen hizmet içi eğitim çalışmaları daha yoğun olarak sürmektedir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Sağlıklı Çocuk
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Güncel Paylaşım Sitesi :: Eğitim & ÖğretiM :: ÖdevLer-
Buraya geçin: